Al
llarg de les primeres pràctiques, vaig realitzar un anàlisi del context i
detecció de necessitats vivint en primera persona la manca d’habilitats
parentals, sovint multiproblemàtiques, de moltes de les famílies. Des de la
mirada sistèmica de la que parteix el centre, i entenent que la possibilitat de
produir canvis en els diferents contextos, sobretot el familiar, podran produir
canvis en l’infant, ja que no podem separar a aquest del seu entorn, és
que, educadores, psicopedagoga i jo mateixa, vam acordar la meva intervenció
enfocada al desenvolupament de la implicació familiar en l’educació dels
infants en la franja de 5-7 anys per tal de donar suport a la qualitat de
les funcions parentals i ampliar així, les funcions de protecció del CO.
Aquest
objectiu el concretaré amb dos tipus d’intervenció:
- Seguiment d’un cas particular: Intervenció per positivar les relacions mare-fill, establint pautes educatives i de protecció, que reverteixin en una millora de les relacions socials i el rendiment acadèmic de l’alumne.
- Seguiment grupal: El desenvolupament d’una programació d’una sessió setmanal de joc conjunta famílies-infants, amb el grup de petits del centre obert per tal d’impulsar la implicació familiar en l’educació dels infants i donar suport a la qualitat de les funcions parentals, podent incidir directa i indirectament en els estils de relació parentals oferint el model de l’educadora o la psicopedagoga o fent comentaris subtils durant les sessions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada