diumenge, 22 de març del 2015

FASE 1, INTERVENCIÓ GRUPAL: Recollida d'informació i presa de decisions conjuntes

Al llarg dels últims dies de febrer i els primers dies de març, vaig dedicar-me a posar a punt tota la recollida d'informació i a acabar de prendre decisions amb l'equip per tal de poder procedir a la intervenció grupal: JOCS FAMÍLIES-INFANTS.

Els objectius que em vaig marcar per aquesta fase en el que fa referència a l'intervenció grupal van ser: 

1- Identificar inquietuds i necessitats del grup d'infants respecte al joc: he fet aquesta identificació a través de 
  • l'observació dels infants a l'hora de jocs a la ludoteca  
  • realització i buidatge d'una enquesta sobre els seus hàbits de joc a casa, a què els agrada jugar...
2. Definir els aspectes emocionals que es poden treballar a través del joc: a més de conèixer els gustos i preferències dels infants, també em calia definir molt bé que és el que nosaltres com a professionals volem treballar i per tant, quins jocs ens aniran més bé per fer-ho, i quins aspectes emocionals concrets podrem anar treballant amb ells. Tenim clar que volem incloure els gustos dels infants, però també és un bon moment per introduir jocs nous i que els infants s'engresquin amb altres tipus de jocs que poden sortir de les habituals consoles, tablets, pilota, futbol...
3. Conèixer els costums familiars envers el joc: per tal d'identificar els costums familiars envers del joc he realitzat una enquesta a les famílies i el seu buidatge.

A més d'aquestes accions realitzades, per tal de poder aconseguir els objectius, també em vaig proposar: realitzar una programació de jocs dividida aproximadament en 6 sessions i la recollida i/o creació de tot el material necessari per tal de dur a terme la intervenció.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada