divendres, 10 d’abril del 2015

Codi deontològic de l'educador i l'educadora social

A les meves pràctiques, a més de conèixer de prop la tasca de la psicopedagoga, també estic descobrint una feina que desconeixia bastant i que m'està resultant molt interessant, és la feina de les educadores i educadors socials. He tingut diferents converses amb les educadores, sobre les seves inquietuds i les seves línies d'actuació i motivació davant la seva tasca i m'han recomanat diferents llibres que a elles els són útils. També m'han passat aquest document on s'explica quin és el seu codi deontològic i les seves funcions com a educadores socials.

Li he fet una llarga ullada i m'agradaria destacar la següent idea:
"L’actuació de l’educador o educadora social es basarà en el dret a l’accés que té qualsevol persona que visqui en la nostra comunitat, a l’ús i gaudi dels serveis socials, educatius i culturals en un marc de l’estat social democràtic de dret i no en raons de beneficència o caritat." 

 D'altra banda us deixo un petit resum de les seves funcions, que penso que les educadores del meu centre de pràctiques duen a terme amb molta habilitat:
  • Tranmissió, desenvolupament i promoció de la cultura.
  • Generació de xarxes socials, contextos, processos i recursos educatius i socials.
  • Mediació social, cultural i educativa.
  • Coneixement, anàlisi i investigació dels contextos socials i educatius. 
  • Disseny, implementació i avaluació de programes i projectes educatius. 
  • Gestió, direcció, coordinació i organització d'institucions i recursos educatius. 
                   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada