dimecres, 8 d’abril del 2015

INTERVENCIÓ AL CENTRE OBERT

Al  CENTRE OBERT, podem parlar de 3 tipus d'intervenció: 
  • Amb els infants : Al centre obert es donen en paral·lel una atenció individualitzada i una atenció grupal que es duta a terme per les educadores del centre. 
    La intervenció parteix d'una valoració inicial per detectar les necessitats particulars de cada infant per tal d'elaborar-li un Projecte Educatiu Individualitzat (PEI). 
    El seguiment d'aquest PEI (element important en la metodologia de treball del centre) es fa a través de les tutories periòdiques, l'observació diària i les entrevistes amb les famílies.   
    Els infants assisteixen al centre obert dos o tres cops per setmana i allà se'ls dóna un acompanyament personal i grupal en les tasques escolars i a més es realitzen diferents activitats destinades sobretot a millorar hàbits personals d'higiene, salut i autonomia, així com l'acompanyament emocional necessari que requereix la situació personal d'aquests infants. 
        La intervenció directa amb els infants es fa segons l'horari base que mostrem a continuació.  
  • Amb les famílies : 

    - Educadores del centre: les educadores tenen un tracte diari amb les famílies a les hores d'entrada i recollida dels infants. Fan un seguiment de l'evolució dels infants al centre i estan en comunicació directa amb elles el dia a dia. 
    - Psicopedagoga: fa la intervenció directa amb les famílies, porta els casos i realitza sessions individuals amb cadascuna d'elles. Porta la coordinació entre les diferents intervencions: de les educadores, la seva pròpia i altres possibles intervencions, segons el cas, de les treballadores socials.
    - Cafè de famílies: un cop al mes es realitzen trobades de famílies al mateix centre obert, de 19 a 20h. Les trobades són dinamitzades per la psicopedagoga i les educadores. Enguany les sessions dels cafès de famílies estan centrades en l'alimentació i hàbits de vida saludables. 
    - Festes: trobades informals per celebrar festes com la castanyada, el Nadal on assisteixen infants i famílies i són dinamitzades per les educadores i la psicopedagoga.
  • El treball grupal entre professionals: la psicopedagoga i les educadores del centre formen part, a més de la seva xarxa de treball al centre, d'altres xarxes de treball multidisciplinar. Així tenen reunions periòdiques de treball d'equip, amb la resta de treballadores socials, psicòloga i educadores dels Serveis Socials del municipi, així com altres xarxes de coordinació amb les escoles (tutores, comissió social...) i també amb el CDIAP, CSMIJ, EAP i altres serveis externs. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada